17 ترفند برای افزایش درآمد و موفقیت شغلی ماساژ درمانگران

قلباً و عمیقاً باور دارم که بازار ماساژ ایران برای ماساژیستهای پرتلاش و سالم، بسیار غنی و سخاوتمند است و آینده شغلی روشنی را برای آنها می بینم.
به همین دلیل همواره به دنبال ارائه راه هایی جهت بهبود و افزایش درآمد ماساژیست ها و افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگانشان هستم.
اما مطمئنم که تجربیات و مطالعات من گرچه مستمر است ولی کافی نیست. به همین دلیل سعی کرده ام هرجا مقاله ای به چشم من بخورد که نکاتی ارزنده برای ادامه مسیر ماساژ درمانگران در خود دارد، آن را ترجمه کرده و به دست شما برسانم.
تا بتوانید از منابع مختلف غنی از نکات ارزشمند شوید و مسیر خود را بهتر طی کنید. در ادامه ترجمه یکی از همین مقالات تقدیم حضورتان می گردد. برای رعایت امانت در ترجمه ، نکات مهمی که به ذهنم میرسد را در کادر های رنگی به متن اضافه نموده ام(سعید بخشنده).
وقتی در حال ساختن یک کسب و کار هستید، هر تلاش کوچکی اهمیت دارد. به عنوان یک ماساژ درمانگر (یا ماساژیست حرفه ای در حوزه آرامش بخش)، باید زمان، انرژی و مشتریان خود را مدیریت کنید.
قبول کنید که در تمامی این موارد محدودیت وجود دارد. با ایجاد تغییرات کوچک در نحوه مدیریت کسب و کارتان، از آنچه دارید نهایت استفاده را ببرید.
تغییرات کوچک به دستاوردهای قابل توجهی منجر می شوند. می خواهید بدانید چگونه؟ برای دریافت نکات و ترفندهای ماساژ درمانگر برای یک کسب و کار موفق و پایدار، به خواندن ادامه دهید.
آنچه در این مقاله میخوانید
Toggleنکات و ترفندهایی برای داشتن ادامه حرفه ماساژ در طولانی مدت

دست ها، زمان و انرژی شما ارزشمندترین منابع شما هستند. شغل شما (ماساژ) برای این که پایدار بماند نیازمند حفاظت از این منابع است. از نکات و ترفندهایی که در ادامه پیشنهاد شده است استفاده کنید.
1. هوشمندانه تر کار کنید، نه سخت تر

این ضرب المثل را به چشم یک جمله کلیشه ای نگاه نکنید – واقعا در دنیای ماساژ به کارتان می آید.
آسیب های ناشی از فشار های مکرر در ماساژ درمانی رایج هستند، اما به سادگی قابل پیشگیری هم هستند. تلاش بیش از حد و استفاده از زور در ماساژ، نسخه ای برای فاجعه است. در عوض این کارها را انجام دهید:
- از وضعیت مناسب بدنی برای جلوگیری از آسیب استفاده کنید. اگر با این موضوع مشکل دارید، در یک دوره آموزشی شرکت کنید یا فیلم هایی را برای بهبود وضعیت بدن و تکنیک خود تماشا کنید.(از تکنیک ها و ابزار ارگونومیک استفاده کنید).
- برای اعمال فشار استفاده از ابزارهای مختلف و همچنین ساعد و آرنج را برای تکمیل ماساژی که با دستان خود انجام می دهید، آزمایش کنید.
- تخت ماساژ خود را تا سرحد استاندارد پایین بیاورید تا بتوانید از وزن بدن خود برای ایجاد فشار استفاده کنید.
- آناتومی کاربردی را مطالعه کنید. اگر یاد بگیرید علت واقعی یک مشکل را شناسایی کنید، درمان مشکل زمان و فشار بسیار کمتری می برد.
2. مراقبت از خودتان (به عنوان یک ماساژیست حرفه ای) را در اولویت قرار دهید.

مراقبت از خود برای ماساژ درمانگران شاید ضروری ترین عنصر در طول عمر حرفه ای باشد. وقتی برای امرار معاش از مردم مراقبت می کنید، بسیار مهم است که قبل از همه چیز از خودتان مراقبت کنید.
اگر در بهترین حالت خود نباشید، نمی توانید بهترین خدمات را به دیگران ارائه دهید.
3. در آموزش سرمایه گذاری کنید.
یادگیری نکات جدید شما را در مورد حرفه خود به عنوان یک ماساژ درمانگر پر انگیزه نگه می دارد. تمرین کردن روش های مختلف ماساژ، احتمال ابتلا به آسیب ناشی از فشار مکرر را کاهش می دهد. به علاوه، شما را به یک درمانگر بهتر تبدیل می کند و گزینه های بیشتری برای ارائه به مشتریان به شما می دهد.
مراقب باشید که در این مورد (که درست و به جا است) دچار افراط نشوید. همیشه آموزش های پیشین را به کار ببندید و اجازه ندهید که دوره های آموزشی تان بر روی هم تل انبار شود.
4. برای جلوگیری از فرسودگی، سرعت خود را تنظیم کنید.
یک ماساژ درمانگران تمام وقت معمولاً ۲۰ الی ۳۰ مشتری را در هفته ملاقات می کند. در سایر مشاغل افراد معمولاً هفته ای حدود چهل ساعت کار می کنند ولی اگر زمان صرف شده برای اداره کسب و کارتان را هم به زمان خدمات ماساژ اضافه کنید ، شاید وقت با کمبود وقت مواجه شوید.
ابتدا یک مرز تعیین کنید که انرژی انجام ماساژ برای چند مشتری را در هر هفته دارید و سپس به آن مرز احترام بگذارید. حالا تا جایی که می توانید وظایف اداری را با استفاده از نرم افزار های مدیریت کلینیک، خودکار کنید. این کار از کار کردن بیش از آنچه می خواهید جلوگیری می کند.
اگر ماساژیست مستقل هستید، اشتباه نکنید!!! مسئولیت بازاریابی ، آگاهی از قوانین ، مدیریت مالی و تامین امنیت شغلی همگی به عهده خودتان است و باید برای آنها برنامه مدون داشته باشید. (اینستاگرام جای همه اینها را پر نمی کند).
نکاتی جهت ایجاد تجربه بهتر برای مشتریان ماساژ
مشتریان شما برای تجربه ای که به آنها ارائه می دهید به دریافت خدمات ماساژ ادامه می دهند. اگر تجربه بهتری نسبت به رقبا ارائه دهید، سال ها وفاداری آنها را خواهید داشت. از این نکات برای ارتقای تجربه ماساژ درمانی به سطحی بالاتر استفاده کنید.
5. برنامه ریزی آنلاین را آسان کنید.

در آینده ای نزدیک (کمتر از پنج سال) مشتریان دیگر دوست ندارد تلفنی وقت رزرو کنند. بسیاری از ماساژ درمانگران مستقل منشی ندارند.
این بدان معناست که مشتریان اغلب مجبورند پیام بگذارند یا برای درخواست وقت ملاقات پیامک ارسال کنند. این تجربه خوبی برای مشتری نیست. احتمالاً با اداره کسب و کار به این روش، چندین مشتری را از دست خواهید داد.
امکان رزرو آنلاین را راه اندازی کنید تا افراد بتوانند در هر زمان برنامه ریزی کنند. این کار در هزینه منشی برای شما صرفه جویی می کند و مشتریان شما آن را دوست خواهند داشت.
6. روی مدیریت زمان کار کنید.

اغلب ماساژ درمانگران آنقدر تحت فشار زمان هستند که قبل از اینکه مشتری روی تخت قرار گیرد، صحبت زیادی انجام نمی شود. اختصاص زمان برای نشستن و صحبت کردن با افراد قبل از ماساژ، تجربه آنها را بهبود می بخشد.
همچنین به شما امکان می دهد خدمت بهتری ارائه دهید. فقط چند دقیقه طول می کشد تا قبل از جلسه ارتباط برقرار کنید. این قسمت را نادیده نگیرید.
این مقاله را به دلیل اهمیت همین نکته (نکته شماره ۶) ترجمه کردم. منظور این نیست که سایر نکات مهم نیستند اما به هیچ عنوان آن ساده از کنار آن عبور نکنید.
7. پیگیری را در اولویت قرار دهید.

چند روز پس از جلسه، با مشتریان جدید و مشتریان فعلی که مشکل جدیدی دارند، تماس بگیرید. جویای حالشان شوید. این یک گام مهم است زیرا بعید است که آنها با شما تماس بگیرند.
این نشان می دهد که شما به آنها اهمیت می دهید و فرصت می دهد تا سوال بپرسند یا نگرانی های خود را بیان کنند. پیگیری شما می تواند یک ایمیل ساده، یک پیامک سریع یا یک تماس تلفنی باشد. هدف این است که مسیر های ارتباطی بین شما باز بماند.
8. روی فضای خود سرمایه گذاری کنید.

محیط بخش بزرگی از تجربه ماساژ است. یک اتاق ماساژ آرامش بخش و حرفه ای ایجاد کنید که به مشتریان شما هنگام ورود به اتاق احساس آرامش دهد. به احتمال زیاد، آنها چنین اتاقی را در خانه ندارند. این بخشی از دلیلی است که آنها مجددا برای دیدن شما می آیند. فضای کاری شما خلوتگاه آنهاست.
ترفندهای بهره وری برای کلینیک ماساژ شما
یک کسب و کار موفق و پایدار می خواهید؟ تا حد امکان کارهای غیر ضروری را حذف کنید تا بتوانید روی مهمترین چیزها تمرکز کنید. در اینجا چند نکته و ترفند برای بهره وری در یک کلینیک ماساژ شلوغ آورده شده است.
10. یادآوری قرار ملاقات ها را خودکار کنید.
بزرگترین اتلاف وقت برای یک ماساژ درمانگر چیست؟ زمانی که مشتریان برای قرار ملاقات خود حاضر نمی شوند. از یک سیستم زمانبندی استفاده کنید که بتواند به طور خودکار یادآوری ها را برای مشتریان ارسال کند.
11. از یادداشت های SOAP سفارشی استفاده کنید.
ثبت یادداشت های درمانی بخشی از کار است. برای ترسیم نمودار درمان خود از یک الگوی یادداشت SOAP استفاده کنید. ایجاد یک فرم سفارشی برای روش های خاص می تواند فرآیند شما را ساده کند. هنگامی که یک سیستم برای یادداشت های SOAP دارید، نگهداری سوابق دقیق سریع و آسان است.
12. فرم های پذیرش را از قبل ارسال کنید.
چاپ، بایگانی و انتظار برای پر کردن کاغذ بازی ها زمان زیادی را می گیرد. اگر فرم های پذیرش دیجیتال را قبل از قرار ملاقات ها ارسال کنید، می توانید این زمان را برای استفاده های بهتر پس بگیرید.
به این ترتیب، قبل از اینکه مشتری شما وارد شود، همه چیزهایی را که نیاز دارید در اختیار دارید. به علاوه، نیازی به فایل ها و کشوهای زیاد برای بایگانی فرم ها نیست.
13. قرار ملاقات های تکرار شونده را تنظیم کنید.
به جای برنامه ریزی قرار ملاقات های منظم برای مشتریان به صورت جلسه به جلسه، یک قرار ملاقات ثابت برای آنها تنظیم کنید.
با ایجاد قرار ملاقات های تکرار شونده در همان زمان هر هفته یا ماه، برنامه خود را ساده کنید. ترغیب مشتریان ماساژ برای رزرو مجدد، اطمینان می دهد که مشتریان زمانی که نیاز دارند باز می گردند. به علاوه، نیاز به بررسی مداوم برنامه ها را از بین می برد.
14. پرداخت های آنلاین را امکان پذیر کنید.

هنگامی که به افراد اجازه می دهید به صورت آنلاین رزرو کنند، می توانید پرداخت های آنلاین را هم امکان پذیر کنید. این کار باعث صرفه جویی در وقت می شود و همچنین به جلوگیری از عدم حضور مشتریان کمک می کند.
با ثبت کارت آنها، می توانید با یک کلیک پرداخت را بپذیرید. این بدان معناست که مشتری شما می تواند پس از ماساژ به راحتی از در خارج شود، به جای اینکه کیف خود را زیر و رو کند.
امیدوارم تا اینجا به این موضوع پی برده باشید که تجربه مشتری چقدر مهم و اثر گذار است.
نکات و ترفندهایی برای بازاریابی کسب و کار ماساژ شما
به مردم یادآوری کنید که نوبت مجدد بگیرند. ساده ترین مشتریان برای بازاریابی، کسانی هستند که از قبل دارید. اگر مشتریانی دارید که مدتی است مراجعه نکرده اند، با آنها تماس بگیرید و دعوت کنید که برگردند.
اغلب مردم قصد دارند دوباره بیایند، اما این کار را نمی کنند. شلوغی زندگی روزمره مانع می شود و آنها فراموش می کنند.
15. در رسانه های اجتماعی فعال باشید.
دیدن پست های منظم شما رسانه های اجتماعی ماساژ درمانی، مخاطبان شما را مشغول فکر کردن به شما و توانایی هایتان می کند. برای یک ماه محتوای مجازی بسازید.
سپس آنها را برای انتشار در طول هفته های آینده برنامه ریزی کنید. این استراتژی ساده می تواند بدون سرمایه گذاری پول، شما را در ذهن مخاطب نگه دارد.
اگر با خواندن مورد ۱۵ با خودتان گفتید : ای بابا!!! حالا کی وقت داره محتوا بسازه؟! یا گفتید : بعید میدونم از پس این کار بر بیام! باید بدانید که یکی از مهمترین نقطه ضعف هایتان را پیدا کرده اید. تبریک می گویم. حالا وقت آن است که با آموزش دیدن و تلاش کردن این نقطه ضعف را به نقطه قوت خود تبدیل کنید.
16. به مشتریان خود با هدایا پاداش دهید.

از مشتریان وفادار تشکر کنید و هر از گاهی به آنها یک هدیه ویژه بدهید. یک راه ساده برای انجام این کار، تبریک تولد آنهاست.
برای آنها کارت ارسال کنید یا در روز ویژه شان تخفیف ویژه ای به آنها بدهید.سعی کنید با نرم افزار های سی آر ام پیام های های تولد را خودکار کنید تا کسی را فراموش نکنید.
17. باز شدن وقت های خالی آینده را تبلیغ کنید.
بهترین راه برای پر کردن وقت های خالی در برنامه شما، تبلیغ در دسترس بودن شماست. در ابتدای هفته، یک کمپین ویژه وقت های خالی را برای مشترکین خود ارسال کنید.
مشتریان نیازمند به ماساژ خوشحال خواهند شد که یک قرار ملاقات خودکارسازی وظایف اداری: ClinicSense به شما امکان می دهد یادآوری قرار ملاقات ها، فرم های پذیرش، یادداشت های SOAP و پرداخت های آنلاین را خودکار کنید. این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و خطر خطای انسانی را کاهش می دهد.
منبع :https://clinicsense.com/blog/17-tips-and-tricks-for-successful-massage-business
درباره سعید بخشنده
کارشناس تربیت بدنی، مدرس، محقق، کارافرین و تولید کننده در حوزه سلامتی، مانیپولاسیون و ورزش
نوشته های بیشتر از سعید بخشندهمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
درود و خداقوت مقاله عالی بود سپاس فراوان
سلام و درود خدمت شما دوست عزیز
از اینکه براتون مفید بوده خرسندیم